Shockwave ( F en RSW)

Radiale ShockWave Therapie (RSWT) en Focussed Shockwave Therapie ( FSWT) worden beschouwd als een van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente pijnbehandeling. In tegenstelling tot conventionele behandelingsmethodes kan met Shockwavce de oorzaak van de pijn worden bestreden, zonder medicatie of chirurgie. .Er wordt bij ons gewerkt met Storz Radiaire apparatuur in Wezep en met Storz Focussed en Radiaire apparatuur in Nunspeet.  Tevens is Slot & Keerssemeeckers lid van de NVMST, de Nederlandse shockwavevereniging.
Fsw

Om de juiste lokatie te vinden wordt gebruik gemaakt van een Echo-apparaat om zo nauwkeurig mogelijk te werken.
Nadat de diagnose gesteld is en gebleken is dat shockwave therapie geïndiceerd is, wordt het pijngebied blootgesteld aan korte shockwave impulsen. Dit gebeurt met behulp van een ‘ behandelpistool’ of ‘behandelkop’. De behandeling duurt kort, zo’n 5-10 minuten per sessie. De hoogenergetische akoestische impulsen verbeteren de stofwisseling en de bloedcirculatie in het pijngebied. Op die manier wordt het herstelmechanisme van het lichaam gestimuleerd. Met andere woorden, ShockWaveTherapie heeft alles te maken met het activeren van de eigen genezingskracht van het lichaam. De zittingen hebben meestal een behandelinterval van zo’n 7-10 dagen, afhankelijk van het probleem.

Indicaties voor Shockwavebehandeling:

• Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting op de pezen
  • Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog)
  • Pijn net onder de knieschijf
  • Chronische pijn aan de achillespees (achillodynie)
  • Hielpijn (hielspoor)
  • Andere vormen van tendinitis

Voordelen van shockwave therapie:

• Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
  • Kortdurende behandeling (5 tot 10 minuten per sessie)
  • Uitstekend therapiesucces na gemiddeld 6 tot 8 behandelingen
  • Behandeling van de oorzaken in plaats van de symptomen